Mahjong csempe – Mindent tudni

Ádám Kovács
WriterÁdám KovácsWriter
Fact CheckerDylan ThomasFact Checker

A Mahjong az egyik legtöbbet játszott játék az online kaszinókban, és egyedülálló. De mitől érdekes a Mahjong? A válasz egyszerű. A Mahjong lapkákkal még lenyűgözőbb a játék.

Sok játékos még mindig nem ismeri a Mahjong lapkákat. Számukra készítjük ezt az útmutatót, így nem kell többé aggódniuk. Megbeszélünk mindent, amit a Mahjong csempével kapcsolatban tudunk. Kezdjük tehát azonnal, további késlekedés nélkül.

Mahjong csempe – Mindent tudni

Összes csempe Mahjongban

Csempe be Mahjong játékok jellemzően helyenként változnak. Bár az Egyesült Államokból vagy Délkelet-Ázsiából származó készletek tartalmazhatnak extra lapkákat virágok vagy jokerek formájában, általában legalább 136 lapkát tartalmaznak, leggyakrabban 144-et. Egyes készletek üres lapkákat is tartalmaznak, amelyekkel a tulajdonosok helyettesíthetik azokat, amelyek törött vagy hiányzik.

A Mahjong csempe kategóriái

A Mahjong lapkáknak hat különböző kategóriája van: Alkalmas lapkák, Piros lapkák, Becsületlapkák, Viráglapkák, Állatlapkák és Jokerlapkák.

Alkalmas csempe

Az alkalmas lapkákat számlapkáknak is nevezik, és öltönyük és rangjuk is van. Az egytől kilencig terjedő rangsor három pénzre összpontosít. Minden rang és öltöny kombináció négy lapkát tartalmaz, összesen 108 öltönylapkát (36 lapkánként). Az illesztett lapkára a rangja, majd a színe utal. A terminállapkákat összefoglalóan mindegyik szín egyesének és kilencesének nevezzük. Alkalmas csempével összeolvadás hozható létre.

  • Körök: A körök gyűjteménye a köröltöny szimbólumaként szolgál. Az öltöny pénzbeli eredetét ábrázoló körök az angol Cash néven ismert rézérméket szimbolizálják.
  • Bambusz: Az 1 bambusztól eltekintve, amelyet általában egy madár ábrázol, a bambusz öltöny pálca körvonalaiként látható. Az 1 Bambusz Japánban verébként is ismert, bár leggyakrabban pávát ábrázol. A korai készletekben csak egyetlen hajlított pénz volt, a végén bíbor csomóval, madár helyett.
  • Karakterek: A kínai karaktereket a karakter öltönyének szimbolizálására használják.

Piros csempe

A japán készlet az egyetlen, amelyen piros lapok vannak. Nincs négy másodpéldányuk, és az egyes öltönyök lapkáinak piros változataként jelennek meg. A többi öltönyhöz tartozó Red 5 lapkák a Red 5 Circle-t követték, amely az 1970-es években debütált. Később megjelentek a piros 1-esek és 9-esek, bár sokkal ritkábban találkozunk készletekben, mint a Red 5-ökkel. Utánuk megjelentek a piros 3-asok és 7-esek. Ha bizonyos feltételek teljesülnek, egy ritka vörös-fehér sárkány is használható wild cardként.

  • Ezek a lapok önként kizárhatók.
  • Közönséges, nem piros megfelelőjének egy másolata kikerül a játékból, amikor belép.
  • Ha kombinálják, növelik a pontszámot.
  • Mivel a viráglapkákat nem gyakran használják a japán Mahjongban, ezek a készletek általában nem tartalmazzák a Négy úriember viráglapkát, hogy helyet teremtsenek a piros lapkáknak.

Honor Tiles

A Honor lapkákat összeolvasztják, hasonlóan az illesztett csempékhez. Azonban hiányzik belőlük a rang és az öltöny. Ezenkívül két kategóriába sorolhatók. A két kategória a következő:

Szelek

Négy széllapka létezik:

  • Keleti
  • nyugat
  • Északi
  • Déli

Sárkányok

Háromféle sárkánylapka létezik:

  • Piros: A középső vagy középső hagyományos kínai karakter egy piros csempére van írva. Az angolul beszélőknek szánt készletekben a Wade-Giles kezdőbetűje egy fekete C betűvel is helyettesíthető a csempe sarkában. Ezek a csempék hiányoztak az egyik korábbi készletből. Red Dragon, egy klasszikus kínai karakter, több lapkán is látható.
  • Zöld: Még azokban a készletekben is, ahol a karakterlapkák egyszerűsített kínai nyelven vannak nyomtatva, a zöld egy hagyományos kínai zöld karakterű lap. Más készletek, különösen az amerikaiak, egy zöld sárkányt helyettesítenek a karakter helyett, vagy egy feketével jelölt F betűt a lapka sarkában, hogy jelezzék a fordítás kezdőbetűjét. Az első készletekben ez a lapka nem volt jelen. A klasszikus kínai karakter Green Dragon több lapkán is látható.
  • Fehér: Bár a legtöbb kortárs készlet kék szegélyű csempéket használ, mint például a White Dragon, hogy megkülönböztesse őket a cserecsempéktől, a fehér olyan lapka, amelyen minden jel nem lehet, például a White Dragon. Az angol készletekben egy fekete B betű is szerepelhet a csempe közepén. Ezeket a jelöletlen japán csempéket néha "tofu"-nak nevezik egyes japán mahjong csoportokban.

Virág csempe

Ban ben mahjong melds, Virágcsempe nincs hasznosítva. Ezeket a húzás után félreteszik, és a játékos újra húzhat, de egy holt falról. Ezek a csempék gyakran tartalmaznak különféle árnyalatú virágok stilizált képeit. Vannak azonban további, nem virágos motívumok is, amelyek készletenként eltérőek.

Szállás

Ha egy készlet virágcsempéket tartalmaz, akkor gyakran két kvartett van belőle, mindegyik más-más színű és más-más címkével. A hagyományos kínai készletekben az egyik kvartett kék arab számokkal, a másik csoport piros kínai számokkal rendelkezik. Minden kvartett négy különálló lapkával rendelkezik, amelyek mindegyike 1-től 4-ig van számozva vagy egyértelműen felcímkézve.

  • Az ülőhelyek a következő számokhoz vannak rendelve: 1 = Kelet, 2 = Dél, 3 = Nyugat és 4 = Észak.
  • Ha a virágokon lévő szám megegyezik az ülésszámmal, a győztes pontszáma megduplázódik.
  • A teljes kvartett összegyűjtésének azonban vannak előnyei, és bizonyos változatokban az összes virág összegyűjtése azonnali győzelmet eredményez.
  • Számos játék nem tartalmazza, vagy nem kötelezőnek tekinti őket, mivel pontokat adnak a pusztán véletlenszerű eseményekért.

Állati csempe

A játékos helyére azonnal illeszkedik az állatlapka, amely számozatlan virág. Ezek a csempék általában párban találhatók, és klasszikus kínai történeteket tartalmaznak témájukként. Ha két lapkát egy párban vagy az összes állatot összegyűjtik, a fizetés azonnal megtörténik. A négy játékos számára készült thai és malajziai készletek négy pár állatlapkát tartalmaznak, szemben a szingapúri készletek két párjával.

Néhány közülük a következő:

  • Macska és egér
  • Kakas és százlábú
  • Caishen és Sycee
  • Jiang Ziya és Fish
  • Liu Haichan és Jin Chan
  • Sárkány és lángoló gyöngy

Joker csempe

A regionális korlátozások függvényében a jokerlapkák használhatók bármilyen öltöny vagy becsületlapka helyettesítésére kéz összeállítása közben. A délkelet-ázsiai és kínai mahjong bizonyos változatai, különösen a sanghaji mahjong, alkalmanként négy jokert tartalmaznak. Ezenkívül nyolc joker van az amerikai Mahjongban.

Gyakori egyedi jokerek:

  • Kör joker
  • Karakter joker
  • Univerzális joker
  • Vörös jokerek
  • Öltöny joker
  • Sárkány joker
  • Wind joker
  • Virág joker
  • Becsület joker

Korlátozott jokerek rangsorolása:

  • Joker terminál: Bármely öltönyből egy vagy kilencet helyettesít.
  • 147 Joker: Bármely öltönyből egyet, négyet vagy hetet helyettesít.
  • 258 Joker: Bármely öltönyből kettőt, ötöt vagy nyolcat helyettesít.
  • 369 Joker: Bármely öltönyből hármat, hatot vagy kilencet helyettesít.

Következtetés

Mindenre emlékezni kissé zavaró lehet, de a játékosok csak kezdhetik a Mahjong lapkák jelentését, majd továbbléphetnek. Az olvasás után a játékosok valamennyire megértik a Mahjong lapkákat, mivel csak akkor tudják teljesen megérteni, amikor az aktuális játékot játsszák legjobb online kaszinók.

Hat különböző típusú Mahjong csempe létezik, és mindegyikről érdekes tudni. Ezeknek is vannak alkategóriái, így jobb, ha lassan megismerkedünk velük.

About the author
Ádám Kovács
Ádám Kovács
About

Ádám, aki Szegeden született és Budapesten csiszolódott, a modern magyar online kaszinó rajongók úttörője. Ötvözi a hagyományos játékokat a digitális pezsgéssel, így hidat ver a magyar szerencsejáték múltja és jelene között.

Send email
More posts by Ádám Kovács

Hány csempe van egy mahjong készletben?

A 144 db Mahjong lapkából álló készlet 36 Kör öltöny lapkát tartalmaz. 36 lapka a bambusz öltönyben, 36 lapka a karakter öltönyben, 16 széllapka, 12 sárkánylapka és 8 bónuszlapka (4 virág és 4 évszak).

Hogyan kell játszani mahjong lapkákkal?

A mahjong célja a megfelelő készletek és párok készítése. Egy pár két azonos lapka, míg egy készlet három vagy négy egyforma lapkából vagy három egymást követő lapkából áll. A Mahjong játékosoknak négy szettet és egy párat kell létrehozniuk ahhoz, hogy nyerjenek.

Hány mahjong lapkával kezdesz?

A lapkákat képpel lefelé osztják, és az osztó 14-et, míg a többi játékos 13-at kap.

Mi a szappan a mahjongban?

A szappanlapka a fehér sárkány a bal oldalon. Bizonyos kezek összeillesztésekor a szappanok nullákként használhatók.

Mi a chi a mahjongban?

Különböző hívások vannak arra vonatkozóan, hogy az eldobott lapka mikor fejezi be a hármast vagy a sorozatot. Amikor a bal oldali játékos eldob egy lapkát, amely a játékos kezében lévő két lapkával sorozatot alkot, kihirdetheti a Chi-t, a játék nyitóhívását.

Mahjong Melds Essentials

Mahjong Melds Essentials

A Mahjong egy egyszerű játék, amely 144 lapkából áll. Minden játékos 13 lapkát kap, míg az osztó 14-et. A játékosoknak egy legális leosztás végrehajtásával kell összeolvadniuk. Sok játékos még mindig nem tudja, hogyan kell egy ötvözetet kialakítani, ezért ezt az útmutatót azért készítjük, hogy többet megtudjunk róla.

Mahjong-tippek és trükkök – emlékeznivalók

Mahjong-tippek és trükkök – emlékeznivalók

A mahjong nem a szerencsejáték. A játékosoknak meg kell jegyezniük a szabályokat és a stratégiákat, hogy játszhassanak. De van még egy fontos dolog, amit a legtöbb játékos figyelmen kívül hagy. Ha egy játékos megtanulta, hogyan kell Mahjongot játszani, a következő lépés az összes főbb tipp és trükk megismerése.

Népszerű Mahjong típusok

Népszerű Mahjong típusok

A Mahjong már régóta létezik, és ennek az ikonikus játéknak számos változata nem érhető el az interneten. De még mindig vannak olyan változatok, amelyeket az online kaszinókban találhatunk. 

Pontozás Mahjongban

Pontozás Mahjongban

A Mahjong nem nehéz játék, de az emlékeznivalók néha túl sokak lehetnek. Ezért van az, hogy egyesek nincsenek tisztában azzal, hogyan kell gólt szerezni mahjongban. Csak néhány dologra kell emlékezni, ha a játékosok csak egy variációt szeretnének játszani.